אדריאן וולקוף

28 יונ 20202 דקות

מחשבה שיתופית או איך תיקנתי את הכיסא האהוב שלי

לאחרונה התחלתי לקרוא ספר בשם "המוח המשותף" מאת ליאור צורף. הספר מדבר על שידרוג החיים בעזרת חכמת ההמונים. נשמע מפוצץ, אבל למעשה זו דרך התייעצות שכולנו עוסקים בה בדרך זו או אחרת כמעט כל הזמן.

הרעיון הוא, לשתף את קבוצת העוקבים שלי בבעיה או בשאלה בה אני מתחבט כרגע. אבל השאלה צריכה להשאל בצורה מסויימת, צורה שאני מודה שלא השתמשתי בה עד היום. הדרך לשתף על מנת לקבל שיתוף פעולה מהקשרים החברתיים בקבוצה היא בצורה כנה וישירה, בלי חשש של איך אני אצא או מה יגידו עלי, פשוט ופתוח.

הקבוצת איתה אני משתף צריכה להיות בגודל של לפחות 250 עוקבים על מנת שהחשיפה תהיה מספקת וכמות המגיבים תהיה כזו שתתן לי ערך. ניתן לשתף בצורה ציבורית בפייסבוק או בקבוצה ייעודית, ניתן לשתף בלינקדאין אם השאלה היא מקצועית או ב Quora אם השאלה ספציפית מאוד לנושא מסויים.

הנושא שהטריד אותי הוא כיסא המנהלים שלי שהבוכנה שלו מאבדת לחץ מידי פעם וקורסת. חיפשתי בגוגל בוכנה חלופית (שעלותה כולל משלוח הייתה כמעט כמו כיסא חדש). חיפשתי ביוטיוב איך להחליף בוכנה בכיסא ומצאתי את הוידאו הבא

הבנתי שניתן להחליף את הבוכנה בקלות, אז ניגשתי למלאכת מציאת בוכנה חליפית.

הנה הפוסט ששיתפתי בקבוצה הפייסבוק היישובית בה אני חבר

בתוך שעתיים בלבד קיבלתי טלפון מאחת השכנות שלי בקבוצה שיש ברשותה כיסא מחשב מיותר ושאני יכול לבוא לקחת. יאי!!

הכיסא שקיבלתי הוא כיסא "מזכירה" ללא מסעד יד וקטן משמעותית מהכיסא ה"מנהל" שלי. אבל כיוון שנראה שגודל הבוכנה דומה, ניגשתי למלאכת פירוק הכיסא. בוידאו הראשון רואים שהכיסא מתפרק בקלות, אין שום הברגות, רק 2 מכות פטיש במקומות אסטרטגיים וזהו. אני לעומת זאת, הוצאתי את הנשמה עם מכות פטיש אבל הכיסא לא נכנע! הייתי בטוח שיש דרך פשוטה יותר לפרק את הכיסא הגדול שלי, וחיפשתי ביוטיוב וידאו לתיקון כיסא שנראה פחות או יותר כמו שלי ושהפירוק מתבצע אולי אחרת.

מצאתי את הוידאו הבא:

ראיתי שמכות פטיש בלבד לא יפרקו את הכיסא, צריך גם שמן WD-40 ומפתח צינורות, המכונה גם "משכנע" :) כמה ריסוסים ושכנועים אחרי זה, והכיסא התפרק, הבוכנה מכיסא המזכירה התאים בצורה מושלמת לכיסא המנהל שלי, יאי! יאי!

עכשיו אני יושב בצורה גבוהה ומכובדת וכותב את הפוסט הזה.

מקווה שלמדתם משהו.

    500
    0