top of page

8 אתרי אינטרנט חובה בארגז הכלים שלכם

בעקבות שנים של נסיון בהדרכת מבוגרים בנושא מחשבים ואינטרנט, אספתי את רשימת השירותים המכוונים הנ"ל שאם הם לא נמצאים עדיין ב"ארגז הכלים" שלכם, בהחלט תשמחו לשמוע שהם קיימים.

1. דואר אלקטרוני ג'ימייל

gmail.com אמנם קיימים עשרות שירותי דואר אלקטרוני חינמיים באינטרנט, ההמלצה שלי היא להשתמש בחשבון הדואר האלקטרוני של גוגל. חשבון גוגל נותן גם גישה לעשרות שירותים חינמיים נוספים של גוגל, אשר על חלקם עוד אדבר בהמשך. חשבון הדואר האלקטרוני של גימייל הוא מהיר וחכם, למשל אם כתבתי במכתב "ראו קובץ מצורף" וניסיתי לשלוח ללא צירוף קובץ, אקבל התראה על כך. בפתיחת חשבון גימייל מקבלים שטח אחסון בגודל 15 ג'יגה חינם לשימוש משותף עם חשבון גוגל דרייב.

2. שליחת קבצים גדולים

wetransfer.com שירות המאפשר שליחת קבצים הגדולים מידי לשליחה בדואר אלקטרוני רגיל. ניתן לשלוח קבצים בגודל של עד 2 ג'יגה ללא הרשמה מוקדמת.

3. פיקסה תוכנת תמונות למחשב

picasa.google.com לסידור, עריכה וצפיה בתמונות, לשמירה ממצלמה, לסריקה, ליצירת מצגות וסרטונים בלחיצת כפתור, לשיתוף תמונות ועוד ועוד פיקסה היא תוכנה מאוד פשוטה וקלה לשימוש, אינה דורשת ידע רב לשימוש בסיסי, וכל טיפ על פיקסה ישדרג את חווית אחסון ושיתוף התמונות שלכם בצורה משמעותית. פיקסה גם מאפשרת גיבוי אוטומטי של כל התמונות שלכם לאלבום תמונות פרטי וניסתר באינטרנט (בענן), וזה מאפשר, לי לפחות, לישון בשקט בלילה 🙂

4. אנטי-וירוס חינמי למחשב AVG

free.avg.com כבר שנים שאני משתמש בתוכנת האנטי-וירוס החינמית מבית AVG, היא לא יורדת באיכותה מתוכנות בתשלום כמו נורטון וקספרסקי ואפילו הצילה אותי מהדבקות וירוסים ששיתקו את האינטרנט בתקופות מסויימות. שימו לב רק כשאתם מתקינים את התוכנה במחשב היא מבליטה את הגרסה בתשלום ומצניעה את האופציה החינמית, אז מומלץ כן לקרוא את האותיות הקטנות. הגרסה בתשלום כוללת תוספות כמו תוכנת חומת אש וכדומה, שלא ממש נחוצות בפעילות סבירה וזהירה במחשב.

כללי אצבע בבטיחות באינטרנט

  1. לעולם אל תורידו קבצים מאתרים שאתם לא מכירים ותשתדלו להמנע מאתרים כאלו.

  2. אל תורידו קבצים מצורפים לאימיילים מאנשים שאתם לא מכירים.

  3. אל תורידו קבצים מצורפים מאנשים שאתם כן מכירים אבל המייל עצמו נראה מוזר – למשל מישהו שתמיד מתכתב איתכם בעברית, ופתאום שלח לכם מייל באנגלית עם קובץ מצורף.

5. גוגל דרייב – לגיבוי ושימוש בתוכנות אופיס כמו וורד ואקסל

שירותי גוגל דרייב התפתחו והתמזגו משירות קודם של גוגל בשם גוגל דוקס (Google Docs). גוגל דרייב מאפשר ליצור קבצים כמו וורד ואקסל של מיקרוסופט, מאפשר לפתוח קבצי וורד ואקסל של מיקרוספט, מבלי להתקין שום תוכנה על המחשב. כל הקבצים נשמרים בכונן גוגל דרייב שלכם באינטרנט (בענן) ולכן הם תמיד בטוחים וניתנים לגישה מכל מחשב (באמצעות שם המשתמש והסיסמה לגימייל שלכם כמובן). ניתן להתקין גם תוכנת גוגל דרייב במחשב. כל קובץ שתשמרו בתיקיית גוגל דרייב במחשב המקומי שלכם, יועתק בצורה אוטומטית לגוגל דרייב הפרטי שלכם באינטרנט (בענן), ובכך יוצר גיבוי אוטומטי לקבצים החשובים שלכם.

6. אתר לבדיקת נכונות מכתבי שרשרת

לא רלוונטי | חנן כהן מגיב על מכתבי שרשרת ושמועות דואר אלקטרוני אתר "לא רלוונטי" הוא מאגר של שמועות אינטרנט ומכתבי שרשרת בעברית שמסתובבים בין תאי הדואר האלקטרוני. חנן כהן מפעיל האתר נותן בידי משתמשי הדואר האלקטרוני כלי שיעזור להם להפעיל שיקול דעת רציונאלי בקבלת ההחלטה מה לעשות עם מכתבי שרשרת שמגיעים אליהם לתיבות הדואר. כל מכתב מקבל המלצה "אפשר להעביר", "לא להעביר" ו-"לכאן ולכאן". ההמלצות נקבעות על פי אמיתות העובדות הכתובות במכתבים וכן על ידי השקפת העולם של חנן.

7. הסיסמה האחרונה שתצטרכו לזכור LastPass

lastpass.com תוסף לדפדפן השומר בצורה מאובטחת את כל שמות המשתמש והסיסמאות שלך לאתרים השונים בצורה מוצפנת ומאובטחת.

8. הורדת סרטוני וידאו מיוטוב

deturl.com אתר המאפשר להדביק כתובת של סרטון וידאו מיוטוב, פייסבוק ועוד כמה שירותים פחות מוכרים, ולהוריד את סרטון הוידאו למחשב לצפיה מאוחר יותר גם כשאין חיבור לאינטרנט.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page