top of page

איך שידרגתי את האינטרנט הבייתי שלי וסידרתי קליטה מלאה בכל הבית

כשעברתי לבית החדש הזמנתי מומחה רשתות אינטרנט ביתיות על מנת שיעביר כבל רשת פיזי לחדרים פוטנציאלים בבית. חשבתי שהצלחתי להתגבר על מכשול האינטרנט המהיר, וכל מחשב יחובר ישירות לנקודת אינטרנט קווית ומהירה. בינתיים, הטכנולוגיה השתפרה, יותר מכשירים מתחברים לאינטרנט בצורה אלחוטית כאשר לחלק מהמכשירים אין אפילו חיבור פיזי. התשתית שבניתי מראש הייתה יקרה ולא נתנה מענה מלא לצרכים הטכנולוגיים החדשים.


שיחה עם מומחה רשתות חדש שלח אותי לבדוק מוצר של בזק שנקרא B-Spot, פתרון לגלישה באינטרנט על גבי רשת הטלפון בכל חלקי הבית שאין בהם קליטה כגון ממ"ד, מרתף וכו'. הפתרון לא היה בדיוק מה שחיפשתי מפני שעדיין הוא פתר את בעיית הנקודה הפיזית להתחברות וגם הייתי צריך להיות לקוח של בזק. מה שכן, נתקלתי באתר של בזק במחשבון פתרונות רשת שחישב לפי נתונים שאני סיפקתי לו, איזה פתרון מתאים לי. המחשבון לימד אותי שהפתרון שאני מחפש נקרא מש (Mesh) אשר למעשה משכפל את האינטרנט האלחוטי בכל הבית בצורה טובה וחזקה. ככל שהבית יותר גדול צריך יותר מכשירי מש שיעבדו במקביל.


נכנסתי לחנות המחשבים המקוונת האהובה עלי, אייבורי, וחיפשתי ראוטר בטכנולוגיית מש שיתאים לצרכים שלי. באתר אייבורי יש כמה אפשרויות, בחרתי את האפשרות המתאימה לי מבחינת מחיר ומספר מכשירים אשר מגיעים בחבילה. הנה הסרטון שעזר לי להחליט

בחרתי את הפתרון של TP-LINK שהגיע עם שלשה מכשירי מש במחיר שפוי. על מנת להיות בטוח בבחירה שלי, בדקתי שוב סקירה ביוטיוב על המכשיר ואופן פעולתו.

לאחר שהחלטתי שמכשיר Deco-M5 של TP-Link הוא הפתרון בשבילי, הזמנתי מאייבורי וציפיתי לחבילה.


החבילה הגיע תוך כמה ימים בודדים, מיד פתחתי והתקנתי את המכשירים. ההתקנה הייתה סופר פשוטה וקלה והתבצעה בעזרת אפליקצייה יעודית אשר ליוותה אותי דרך כל שלבי ההתקנה.

  • יש לזכור לבטל את רשת האינטרנט האלחוטית של הראוטר הבייתי על מנת שלא תתנגש עם רשת האינטרנט האלחוטית החדשה שייצרנו באמצעות הראוטרים החדשים.

הבדיקה

האינטרנט הבייתי שלי הוא במהירות של 40M, בחיבור אלחוטי הצלחתי לקבל מהירות הורדה של 30M בערך בקרבת הראוטר הבייתי ומהירות של 5M בנקודה הרחוקה ביותר בבית אשר נמצאת במרחק 2 קומות מהראוטר הבייתי.


אחרי התקנת מכשירי הראוטר בטכנולוגיית מש של TP-Link בדקתי את מהירות האינטרנט האלחוטי בקרבת הראוטר הבייתי והתוצאה הייתה 36.4M


מהירות אינטרנט בייתי עם ראוטר בטכנולוגיית מש

בנוסף בדקתי את מהירות רשת האינטרנט החדשה בנקודה הכי רחוקה בבית והתוצאה הייתה 35.1M וואו!


מהירות אינטרנט בייתי עם ראוטר בטכנולוגיית מש

לסיכום

ממליץ בחום על הראוטר הבייתי DECO M5 בטכנולוגיית מש לשיפור איכות הגלישה באינטרנט בכל חלקי הבית של TP-Link.


כרגיל, מוזמנים להגיב כאן באם יש לכם שאלות.


155 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page